Ten, kdo si pořídí internetovou stránku, tak činí proto, aby to, co hodlá sdělit světu, tímto jednoduchým a efektivním způsobem předal ostatním. Tedy tak si aspoň představuje, že tomu bude. Ovšem nejednou k naplnění takových představ nedojde. Stránka sice vznikne, ale odezva ze strany široké veřejnosti ne a ne přijít. Nejen že po takové stránce ani pes neštěkne, ale ani lidé o ni nejeví zájem.
Je dost nepříjemná představa, že to něčí internetovou prezentaci postihne. A je to často i nemilosrdnou realitou.
A co si počít se stránkou, na kterou nikdo nechodí, která je stranou zájmu uživatelů internetu a zjevně nemá v tomto ohledu ani dobré vyhlídky do budoucna? Co počít se stránkou, která zjevně upadla v zapomnění a není naděje, že by ji někdy někdo objevil a že by to na ní začalo žít samo od sebe?
Takovou prezentaci může spasit jedině SEO specialista. Tedy někdo, komu není cizí problematika zvaná optimalizace pro internetové vyhledávače, kdo ví, jak učinit opomíjenou stránku stránkou sledovanou.
Když se angažuje u takové nenavštěvované stránky specialista na SEO, je jisté, že se vše v dobré obrátí. Že tento pomůže dosáhnout toho, co si majitel každého webu přeje a čeho nejednou navzdory svým tužbám nedosahuje. Tedy náležité pozornosti ze strany těch, jimž je takový web primárně určen, a určitě nejen těch.
Pokud někdo takový provede SEO audit, zanalyzuje použitá klíčová slova a doporučí ta, jež budou mít na úspěšnost prezentace největší pozitivní vliv, pokud jsou vytvořeny užitečné zpětné odkazy, přivádějící se návštěvníky odjinud a zároveň zvyšující atraktivitu této stránky pro Google a Seznam, je úspěch zaručen.
Takový web se stane daleko ‚viditelnějším‘ pro ty, kdo se pohybují na síti, a může tak konečně začít plnit to, co je od něj od počátku očekáváno. A bez čeho logicky postrádá jakákoliv podobná virtuální prezentace smysl.