Psychický nátlak na naše podvědomí
Důvod je úplně jednoduchý, na koho by nezapůsobila velká žlutá cedulka hlásající SLEVA nebo TRVALE NÍZKÁ CENA. Dalším obchodnickým tahem jsou poté akce od 2+1 zdarma přes -20% po dvojnásobně velká balení. Ve svém vlastním zájmu ale obchodníci nechtějí, abychom u nakupování ušetřili, naopak chtějí mít co největší výdělky. A jdou na to nesmírně chytře, přes psychiku. Zlevněné věci se přece nakupují lépe, než ty, co ve slevě nejsou, a je úplně jedno, že nic podobného ve skutečnosti vůbec nepotřebujeme. Co kdybychom najednou náhodou potřebovali? Vždyť je to ve slevě! Navíc je nakupujeme po kilech, takže cukrem za devět korun bychom mohli vydláždit náměstí… Ale vždyť byl důvod, nakoupit toho tolik, bylo to ve slevě!
Pár tipů, jak se naočkovat
Této marketingové taktice je těžké odolat, přeci jen je ale možné aspoň eliminovat jejich vliv. Jak? Nákupní seznam
Napsání nákupního seznamu v nás vyvolává pocit zodpovědnosti – není nic důležitějšího, než splnit body na seznamu, a to nejlépe za co nejnižší čas. Stoprocentně víte, co chcete, takže se vyhnete myšlenkám typu: „Ale co když to budu někdy potřebovat?“
Minimální finanční obnos
Na nákupy si vezměte pouze tolik peněz, kolik budete potřebovat. Odhadem si doma spočítejte, kolik dáte za mléko, mouku a cukr, a tolik peněz si vezměte do malé peněženky. Jednodušší to být nemůže, protože na zbytečnosti nebudete mít v peněžence dostatečný finanční obnos.
Mužská pomoc
Poslední, ale nejspíše nejvíc fungující věcí je vyslat na nákup drsnější pohlaví. Muži (s výjimkou gayů) nesnáší nakupování, takže půjdou stoprocentně jen pro to, co dostanou v pokynech. Mouka? Vezmou mouku. Máslo? Vezmou máslo. A i když je dost možné, že pro těch pár věcí půjdou na třikrát, protože vždy na něco zapomenou, ušetříte. Jednoznačně.