Tvorba obsahu může být poměrně pomalý a náročný proces. Mezi obchodníky jsou vlastnosti jako je přizpůsobivost klíčové pro vytvoření a zprostředkování obsahu rychlostí blesku. Nabízíme pár tipů, jak může vaše společnost těžit ze zvyků těch, kteří v tomto oboru excelují.
1. Obsah porovnejte s názory uživatelů.
Předloha pro vytvoření obsahu by měla být jasná – jeden názor uživatele, potřeby jednoho jedince. Toto extrémní zaměření se na individuum ale dobře poslouží svému účelu. Redukuje to vytváření zbytečných produktů a nestaví složité bariéry mezi vámi a klienty. Vytvářet obsah rychle znamená přizpůsobit ho dokonale jedné osobě. Zbytek by měl snadno poznat, pro koho je určen.
2. Zapojte svůj tým co nejdříve.
Tvůrci obsahu nejsou pokaždé částí plánu nebo strategie, ale pokud chcete bleskový start, mají na něm podíl. Zahrnutím kreativních tvůrců co nejdříve jim umožňuje lépe pochopit celkovou strategii obsahu. To jim pomůže včas začít přemýšlet požadovaným způsobem a ušetřit vám práci s potenciálním zavrhováním nevhodných nápadů.
Tento přístup také umožňuje tvůrcům cennou zpětnou vazbu. Mohou vidět případné překážky, které jiní přehlédli. Řešit problémy včas je ten nejdůležitější klíč k úspěchu jakékoliv strategie.
3. Na základě uživatelských názorů si vytyčte splnitelné cíle.
Týmy a organizace se vždy liší tím, jak zvládnou úkoly, které se objevují s názory uživatelů. Je důležité si vytvářet takové cíle, které názory klientů přímo ovlivní, což zabrání zbytečné práci navíc a jejímu neustálému narůstání.
Pokud je čas, který týmu zabere splnění úkolů vždy podobný, nepřidávejte jim další v naději, že udělají víc práce. Je mnohem důležitější mít všechno hotové než jen sledovat rostoucí seznam nedokončených úkolů.
4. Mezi vaše priority by měly patřit jen skutečně kritické úkoly.
Všechno nemůžete dělat najednou. Musíte se správně rozhodnout, i když to není jednoduché, co už opravdu hoří, abyste si práci efektivně rozvrhli. Pokračujte hezky popořadě.
V ideálním případě by měli členové vašeho týmu dokončit jeden úkol, než se vrhnou na další. Předchází to možným problémům a vaše organizace může klidně spát s vědomím, že plynulost práce nebude nic narušovat.
5. Získávejte neustále zpětnou vazbu.
Pokud se nebudete orientovat v realitě, zcela jistě selžete. Agilní obchodníci věří, že špatný cíl nikdy nemůže za selhání, ale všechny vedlejší záležitosti okolo něj. Získávání zpětné vazby může být složité, ale je tu pro to, aby nám pomohlo.
Udělejte chybu, získejte zpětnou vazbu, poučte se a znovu se rychle postavte na nohy. Zvažte všechno, co vám pomůže zlepšit kvalitu a efektivitu vašeho obsahu.
6. Buďte multifunkční.
Ne každý dokáže efektivně vytvářet obsah, ale mnoho lidí okolo vás může mít nashromážděné velice cenné množství zkušeností. Zbavte se myšlenky, že k obsahu mohou přispět pouze ti, kteří ho vytvářejí. Snažte se zaujmout co nejširší spektrum lidí, využijte znalosti k oslovení mas.
7. Řešte každodenní problémy.
Pokud se člen vašeho týmu na něčem zasekne, ostatní to musí okamžitě vědět. V agilním obchodování se každodenně pořádají shromáždění. Hlavním účelem je najít všechna úskalí, překážky a slepé uličky a odstranit je. Vyřešte je tak rychle, jak je to jen možné, dřív, než vám přerostou přes hlavu a zpomalí nebo úplně zastaví momentální práci.
Na konci každé zakázky chtějte shrnutí. Členové vašeho týmu by měli prodiskutovat, co by se dalo zlepšit a co naopak fungovalo dobře. Jednoduše ale vědět, co nepracuje, jak má, nestačí. Týmy si musí vytvořit cíle, které tyto nedostatky vyřeší. Nechte jednotlivce, kteří se s těmito problémy potýkali, ať najdou řešení. Tato zodpovědnost způsobí, že už se příště nebudou opakovat.
8. Dodržujte plán.
Stanovte si naprosto jasně, co pro vás znamená něco „dokončit“. Tím se vytvoří pevné cíle, které budou bezpodmínečně aplikovány při plnění úkolu. Jakmile jsou všechny cíle okolo zakázky ze seznamu splněny, pak je teprve považována za hotovou. Pamatujte, že dokonalost není váš cíl. Rolí vašeho obsahu je mít svoji cenu.